Thailand # 7 - Syge!

Rejse erfaringer (so far)

pic1Nu har vi været afsted på vores rejse siden den 5. september og har tilbragt 21 dage i skønne Thailand. Jeg tænkte derfor, at jeg ville dele ud af nogle af de erfaringer vi har gjort os frem til nu. Nu er vi ude på en lidt længere rejse og det bærer dette indlæg selvfølgelig præg af. En del af det vil naturligvis nok være overkill/overflødigt til mindre ferier.

Som noget af det første undersøgte vi vaccinations anbefalingerne. Her blev der overvejet frem og tilbage. Når man skal opholde sig i Thailand i længere tid og netop på den del af året vi er her på, så anbefaler Seruminstituttet en række vacciner. Vi valgte selv at få stort set dem alle. Men en baby der er under 1 år gammel vaccinerer man som udgangspunkt ikke. Ingen af de læger vi snakkede med anbefalede, at vi vaccinerede hende med de vacciner der var relevante for os. Én vaccine kunne vi dog overveje. Det er en som kan gives til børn under 12 måneder, som skulle svare til hepatitis A. Beriglobin hed den vidst. Den holder dog kun i 3 måneder. Den valgte vi at give hende.

Dernæst har vi valgt kun at opholde os i de mere turistede områder og altså ikke valgt at tage på jungletur til ødede uciviliserede destinationer:)

Vi har købt et særligt myggenet hos vores børnelæge og derudover tanket op, som var vi et mobilt apotek. Vi har 4 af alt ting, så er vi på den sikre side:)

Derudover havde jeg pakket en kuffert bare med modermælkserstatning, de små smoothies og grød poser. Jeg ved man kan få den slags alle steder, men det har godt nok været rart her i starten, hvor vi har været så meget på hotel og ikke lige er kommet forbi et super market, at vi slet ikke har skulle bekymre os om den slags.

erstatning

erstatning1Jeg kunne ikke få det hele med på billederne:)

I københavns lufthavn gik alt så fint. Hun var dejlig udhvilet og oplagt. Klapvognene der står efter security fungerede som god erstatning for hendes egen. Jeg har ladet mig fortælle, at der er et legerum man kan benytte. Vi nåede dog ikke at tjekke det ud, men det kan da være en god aktivitet at få brugt ventetiden på at brænde lidt krudt af!

Jeg var MEGET glad for bæreselen. Det er bare så nemt og dejligt med to arme fri og hun elsker at sidde der.

Til selve flyturen der varede 10,5 time sad vi forrest mod en væg, så vi havde ekstra benplads. Det var ideelt, når Elise ville stå og lege. Vi havde flasker og erstatning, smoothies og grød med. Derudover nogle af hendes ynglings legeting.

Et hit var soveposen, der gjorde det nem(mere) at putte hende. Tak farmor:)thai1

Da vi så var fremme, vidste vi at nogle dage/uger på hotel ville være uundgåeligt. Vi havde nemlig valgt ikke at finde et permanent hjem hjemmefra, da vi gerne ville tjekke tingene lidt ud. Her tænker jeg på området, lejligheden i sig selv, stemningen osv. Ting man måske ikke helt så let kan gennemskue på en hjemmeside.

Det er vi stadig glade for vi gjorde, men nøj hvor er det rart at have et fast sted! En base. Jeg er stor fan af, at man ikke lader sig begrænse mere end højst nødvendigt bare fordi man har fået yngel, men man hjælper sig selv ved at være realistisk. Vi skal ikke ud og bestige bjerge, opdage ødede øer eller ligende. Det er ikke formålet med denne rejse. Vi skal have det hyggeligt og have de faste rammer og rutiner vi plejer, bare under varmere himmelstrøg tilsat en sjat eksotiske oplevelser:)

Nu har jeg ikke været på storbyferie med Elise. Vi skulle have været i New York og besøge min bror, men droppede det ud fra de samme overvejelser. Det jeg elsker at lave i New York rimer bare ikke på baby:)

Man kan sikkert sagtens få det til at hænge sammen. Både hvad angår storbyferier og  det med at rejse rundt fra sted til sted. Det er helt sikkert et temperaments spørgsmål. Vi nyder i hvertfald BIG TIME ikke at skulle pakke, for så at pakke ud, og så pakke ned igen. At rammerne er på plads. En baby der ikke vil sidde stille og vil kravle og øve sig i at gå magter bare ikke en shoppe tur eller en sightseeing tur. Vi slapper af på denne måde og derved gør Elise helt sikkert også.

Jeg må sige jeg er positivt overraskede over, hvor let og smertefrit det har været so far. Det er helt fantastisk at være her og vi er vanvittig glade for at vi tog beslutningen om at komme afsted. At lave noget lidt særligt sammen som trekløver:)

Lejligheden derhjemme i Charlottenlund blev iøvrigt solgt. Den røg efter 7 dage på markedet, hvilket selvfølgelig er rigtig dejligt. Det er nu også lidt nervepirrende. 3 uger efter vi kommer hjem overdrager vi nøglerne til de nye ejere. Yiiikes!